۱۳۹۷ شهریور ۱۵, پنجشنبه

پی آر کی - لازک

روش  لازک (LASEK) نوع تغییر یافته  پی آر کی (PRK) می باشد. در جراحی لازک چشم پزشک از یک محلول الکلی جهت برداشت لایه اپی تلیوم قرنیه استفاده می کند. سپس لیزر اکسایمر بر روی قرنیه تابیده می شود و مجدداً لایه اپی تلیوم در محل اولیه قرار می گیرد. این روش در حال حاضر طرفداران کمتری دارد و عملاً جراحی پی آر کی (PRK) جایگزین آن شده است.
پی آر کی (PRK) مخفف کلمات فتو رفراکتیو کراتکتومی است که در آن با استفاده از اشعه لیزر اگسایمر از میزان نزدیک بینی بیمار می کاهند. با استفاده از این روش لایه بسیار نازکی از قرنیه در حد چند ده میکرون برداشته شده و با تغییر ایجاد شده در انحنای قرنیه، از میزان عیب انکساری چشم کاسته می شود.

اساس این روش به اوایل دهه 1980 برمی گردد که محققان آزمایشگاه پژوهشی IBM از این لیزر برای تراش قطعات کامپیوتری استفاده می کردند، در این زمان آقای دکتر Srinivasin متوجه توانایی های این لیزر در تداخل با بافت های زنده شد. سپس آقای دکتر Steven Trokel در انجام عمل لیزر اگسایمر برای تراش مجدد قرنیه پیش قدم شد و در نتیجه عمل پی آر کی (PRK) در سال 1987 متولد شد.
جهت مطالعه مقاله پی آر کی - لازک به طور کامل می توانید به وب سایت کلینیک چشم بینایی مراجعه نمایید .

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بهترین برندهای تزریق ژل کدامند

بهترین برندهای تزریق ژل در ایران از اهمیت زیادی برخوردار است. این موضوع به این دلیل است که بسیاری از افراد تمایل دارند بهترین مارک را با توج...